Nedan följer en kort genomgång av länkar (till blogginlägg, artiklar etcetera) som jag fastnade för under veckan som gick.
Do music artists fare better in a world with illegal file-sharing? – (via jardenberg unedited) Väldigt intressant om skivbolagens och artisternas intäkter de senaste åren. Det går stick i stäv med den allmänna uppfattningen(?)
Charlottas insiderguide: 11 budord för att bli en succébloggare! – Charlottas mycket uppmärksammade lista är underbar läsning. Intelligent, roligt, vasst, mitt i prick.
The Über-Connected Organization: A Mandate for 2010
Social Media in Search: User-Created Content Dominates the Brand Message
Så mäter du sociala medier – Att tydligt kunna visa effekterna av arbetet med sociala medier är självklart av yttersta vikt. Bra genomgång signerad Internetworld.
Ikea Malmö på Facebook – (via Niclas Strand) Smart gjort. Det här gillar jag.
The Google Phone Is Very Real. And It’s Coming Soon -Som jag skrev förra veckan: att läsa om Googles förehavanden tycker jag alltid är intressant. Här om ryktena rörande en telefon från sökjätten.
Listan – (via jardenberg unedited och Isobel) – nollnolltalet.se:s lista över 2000-talets bästa låtar är inget annat än ett måste. För ett och ett halvt år sedan gjorde jag en liknande lista men nu när 00-talet strax är slut är det kanske dags för en ny version.
Consistensy Warning – Magnus Söderlund vänder och vrider på tänket kring varumärken och om målet verkligen bör vara att hela tiden visa upp en och samma ‘bild’. Inlägget fick mig att tänka: kan det även bli ett problem för riktigt starka varumärken att vara kända som just starka varumärken, och inte för det som från början gjorde varumärket starkt?
Lämna en kommentar
Comments feed for this article