Valseger 2010 – (via S-Buzz, @johsj och @jmossberg) Socialdemokraternas strategi inför valet nästa år. En kort genomgång men det är trevligt med öppenhet. Finns övriga riksdagspartiers strategidokument också att tillgå?
Vattenfall, ett fall för Kant? – Gästinlägg på The Brand-Man signerat Leo Heijbel om Vattenfalls fall, dess varumärke och ‘Det kategoriska varumärkesimperativet’. Även intressant diskussion i kommentarerna.
Utvik på helt olika vilkor – Att det är skillnader mellan män och kvinnor (även) i det här avseendet är uppenbart. Men att defeniera exakt hur det skiljer sig och varför, är svårare. Bra artikel från GP.
Ten reasons why using Twitter will boost your happiness – (via @collentine) Lista som kommer väl till hands om man skall övertala någon att börja twittra.
Connecting public relations performance with business outcome –
5 ways social media and marketing work together – ”There is a saying that if you tell someone something it is a lie, if you get someone to tell you the same thing, it is the truth.”
Almost 90% of brands plan to boost social media spend
Stay classy, Twitter! – Kloka riktlinjer från Nicholas Porter.
1 kommentar
Comments feed for this article
29 november 2009 den 22:23
Markus "LAKE" Berglund
Centerpartiet har sin ”strategi” här. Som Centerpartist måste jag dock erkänna att jag skäms lite över amatörismen, både i presentationen, men framför allt i analyserna.
http://www.centerpartiet.se/Documents/Centerpartiets_valstrategi_2010.doc
/Markus, GuldCenterPirat