På grund av att jag haft extremt fullt upp med C-uppsatsskrivande de senaste dagarna har jag inte haft tid att blogga. Nu har det lugnat ner sig lite och bloggen väcks självklart till liv igen. Nedan följer de av länkar  jag fastnat för sedan senaste genomgången.

The Three Phases of the Social Web

It’s Not Easy Being Popular – Att 77 procent av alla Facebook Pages har färre än 1000 fans känns föga överraskande. Intressant statistik i övrigt dock.

The Problem With Tigers Statement – När den här texten skrevs hade inte skandalen utvecklats till den är idag. För visst hade väl Tiger genom annat agerande kunnat undvika denna orkan av avslöjande, rykten och dålig publicitet?

Open Letter To Tiger Woods

Death of a Salesman – Ännu mer Tiger. Här från The Fast Company.

The FP Top 100 Global Thinkers – Roligt med en svenska på listan, Hans Rosling professor i internationell hälsa. Han gjorde ett gott intryck när han var med på Skavlan för några veckor sedan.

När slutar kampanjer vara kampanjer?

Sociala nätverk större än sökmotorerna (via Jardenberg Unedited)

Radiohead bäst på 00-talet – Listorna över vad som var bäst (och sämst) på 00-talet duggar tätt. Jag gillar listor av det här slaget. De ger mig möjlighet att upptäcka saker jag lyckats missa under de senaste tio åren.

Sociala medier är en fluga – (via Doktor Spinn) Uppmärksammad på många ställen och här finns många goda poänger. Att predika till de redan frälsta leder inte till förändring.